Kubota MGX-III już w Polsce. Zobacz najnowszy traktor od japońskiego producenta

Polscy rolnicy doczekali się najnowszego dziecka od japońskiego producenta traktorów – Kubota. Tym razem jest to Kubota MGX trzeciej generacji.
Ciągniki Kubota MGX-III są już dostępne u polskich dilerów. Seria ta jest dostępna w pięciu modelach o mocy od 104 do 143 KM. Maszyny napędza czterocylindrowy silnik o pojemności od 3,8 l – w przypadku modelu M95GX-III – do 6,1 l w przypadku maszyn M115GX-IIII, M125GX-III oraz M135GX-III. Silnik spełnia normę emisji spalin Euro IV.

Jakie różnice w odniesieniu do poprzedniej generacji?
Po pierwsze zmiany w profilu mocy powodują, że maszyną można jechać na mniejszych obrotach z większą mocą. Poprawiony jest moment obrotowy. To wszystko powoduje, że ma pojawić się mniejsze spalanie a kabinie ma być ciszej. Tradycyjnie, każda zmiana dotyczy też kosmetyki samego kokpitu. Tutaj również rolnik może liczyć na większy komfort.
Nowa Kubota ma również większą chłodnicę, co znacznie poprawia chłodzenie.
Pojawił się duży 12 calowy terminal IsoMatch Tellus. Jest też wersja 7 calowa. Są one kompatybilne ze standardem ISOBUS.

Charakterystyczne cechy serii MGX
8-biegowa przekładnia Power Shift o trzech zakresach zapewnia 24 przełożenia do jazdy w przód oraz 24 przełożenia wsteczne. Opcjonalne biegi pełzające umożliwiają uzyskanie 32 przełożeń w każdym kierunku. Przekładnia zastosowana w ciągnikach Kubota MGX-III umożliwia zmianę biegu za pomocą jednego przycisku, nie wymaga to nawet podnoszenia ręki z prawego podłokietnika. W standardzie przekładnia Power Shift oferuje możliwość pracy w trybie automatycznym, co jest szczególnie przydatne przy zmiennych warunkach glebowych, pracy na nierównym terenie oraz w transporcie.
Promień skrętu na poziome 55° dzięki systemowi zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn. Przy kącie skrętu powyżej 35° ciągnik automatycznie zwiększa prędkość obrotu przednich kół. To powoduje, że te zwrotne maszyny są… jeszcze bardziej zwrotne.

Brak komentarzy