New Holland, John Deere i Kubota. Najlepiej sprzedające się ciągniki w 2022 roku.
Niezmiennie od wielu lat to New Holland jest liderem sprzedaży nowych ciągników rolniczych w Polsce. Tak było również w 2022 roku. Miejsca na podium również dla marki John Deere i Kubota. Przedstawiamy zestawienie – najlepiej sprzedające się ciągniki w 2022 roku.
Najlepiej sprzedające się ciągniki w 2022 roku to New Holland, John Deere oraz Kubota. Podobnie były w ubiegłym roku, jednak wtedy to japońska Kubota wyprzedzała John Deer’a.
Ostatni dzień grudnia zamknął sprzedażową karuzelę w 2022 roku. Całkowita sprzedaż nowych ciągników rolniczych wyniosła 11730 sztuk. Biorąc pod uwagę problemy z jakimi borykają się firmy przemysłowe jest to solidny wynik jednak gorszy o ponad 2300 sztuk od tego z 2021 roku.
Dwie z trzech liderujących marek zanotowały wyraźne spadki w stosunku do ubiegłego roku. Jedyną marką, która wyszła obronną ręka był John Deere. Powiększyli sprzedaż wyraźnie o ponad 200 sztuk. Dla New Holland i Kuboty były to jedne z większych spadków ostatnich lat, odpowiednio o 672 i 351 sztuk.
Jak wyglądała sprzedaż ciągników rolniczych w 2022 roku? Top 3 marki traktorowe.
Sprzedaż marki NEW HOLLAND wyniosła 1849 sztuk i była niższa od tej z 2021 o ponad 26%. Dla przypomnienia w poprzednim roku wynik marki to 2521 sztuk. Spadek znaczący jednak pozwolił utrzymać firmie pozycję lidera rynku sprzedaży nowych ciągników rolniczych w Polsce.
Dla JOHN DEERE rok zakończył się wynikiem 1617 sztuk. Rok wcześniej wynik firmy zamknął się na poziomie 1416 sztuk. Mówimy zatem o wzroście sprzedaży na poziomie ponad 14%.
Japońska marka KUBOTA dobiła do poziomu 1442 nowych traktorów versus 1673 z 2021 roku. To wyraźny spadek na poziome ponad 31%.
Zobacz również – top 10 najczęściej kupowanych ciągników w 2021 roku
Pozostałe najlepiej sprzedające się ciągniki w 2022 roku.
Tuż za podium – podobnie jak w 2021 roku – znalazła się marka DEUTZ-FAHR. Rolnicy kupili 1075 sztuk traktorów tej marki. To również spadek w odniesieniu do ubiegłego roku o ponad 18%. Piąte miejsce należało do CASE IH a ich wynik to 911 sztuk. Również ta marka odnotowała spadek sprzedaży, jednak był on wyraźnie mniejszy niż u liderujących marek i wyniósł 7,5% co przełożyło się na 74 traktory. Obronną ręką wyszła marka MASSEY FERGUSON. Po zmianach w sieci dilerskiej sprzedaż wyraźnie wzrosła. Marka była na blisko 14% plusie, co przełożyło się na 106 traktorów więcej niż w 2021 roku.
Nie był to również łatwy rok dla marki ZETOR. W całym 2022 roku rolnicy kupili o 132 traktory mniej niż w ubiegłym roku a ostateczny wynik zamknął się na poziomie 826 maszyn. ZETOR był siódmą najczęściej wybieraną marką przez polskich rolników.
VALTRA to druga marka koncernu AGCO, która sprzedawała się lepiej w 2022 niż w 2021. Tym razem był to wynik 555 sztuk, czyli o 46 więcej od ubiegłorocznego wyniku. VALTRA była ostatnią marką z TOP 10 – poza JOHN DEERE oraz MASSEY FERGUSON – która wybroniła się przed spadkami.
Dziewiąta pozycję pod względem sprzedaży nowych traktorów zanotowała marka FARMTRAC. Jej wynik to 484 maszyny, o 71 gorzej niż przed rokiem. TOP 10 zamyka marka CLAAS, która również zanotowała spadek z 610 traktorów w 2021 roku do 468 w 2022 roku. Był to spadek o ponad 23%.
Brak komentarzy