Ciągniki rolnicze

Sprzedaż traktorów w czasie pandemii. Marzec 2020.

Sprzedaż nowych traktorów w marcu wyniosła 845 sztuk. To pierwsze wyniki pokazujące jak wygląda rynek po wprowadzeniu kwarantanny w Polsce. Te wyniki są lepsze niż przed rokiem.

Marcowa sprzedaż traktorów była lepsza od tej sprzed roku o 65 sztuk. Rynek nadal utrzymuje się na wyraźnym plusie, kiedy popatrzymy na cały pierwszy kwartał roku. Tutaj mamy blisko 27 proc. zmianę na plus, co przekłada się na 444 traktory.

Sprzedaż traktorów u poszczególnych producentów

Największą marcową sprzedaż odnotował New Holland – 195 sztuk. New Holland lideruje również rynkowi po trzech pierwszych miesiącach roku z wynikiem 444 sztuk, co oznacza, że co piąty (21%) nowy traktor to właśnie niebieska maszyna. Firma jest również na sporym bardzo dużym plusie w stosunku do ubiegłego roku. (+61%).

John Deere seria 5E
John Deere seria 5E

W marcu na pozycję wicelidera powróciła marka John Deere. Sprzedali 115 maszyn, 5 więcej niż przed rokiem. Firma jest również na niewielkim plusie do ubiegłego roku po całym kwartale (+5%). Pierwsze trzy miesiące roku to dla traktorów z logiem jelonka 225 sztuk. Jest to czwarty wynik w rynku.

Kubota MGX III
Kubota MGX III

Trzecią największą sprzedaż w marcu odnotowała marka Kubota. Rolnicy zarejestrowali 93 sztuki pomarańczowych traktorów. Również Kubota jest na niewielkiem plusie po pierwszym kwartale roku  (+6%), a jej całościowa sprzedaż w tym okresie pozwoliła firma zając trzecie miejsce w rynku.

Deutz-Fahr Agrolux 410 /fot. producent

Marka Deutz-Fahr odnotowała w marciu sprzedaż na poziomie 90 sztuk + (38 sztuk r/r). Po trzech miesiącach roku Deutz-Fahr odnotował drugą najwyższą sprzedaż spośród wszystkich marek. Jej produkty sprzedają się znacznie lepiej niż przed rokiem (+90%).

Zetor Forterra 150 HD / fot. producent

Piąte miejsce w marcu oraz po pierwszym kwartale należy do marki Zetor. Czeskie ciągniki sprzedają się podobnie jak przed rokiem. Firma notuje nieznaczny spadek sprzedaży po trzech miesiącach (-4 sztuki) w stosunku do ubiegłego roku.

Wśród marek, które odnotowały wyraźne wzrosty w stosunku do ubiegłego roku należy wymienić również markę CASE IH, której traktory znalazły w pierwszym kwartale 52 (+63%) więcej odbiorców niż przed rokiem. To trzeci największy wzrost w rynku.

Na wyraźnym plusie znajduje się Massey Ferguson. Zmiany wprowadzone w całej strukturze AGCO poskutkowały wzrostem sprzedaży o 51% (+44 szt. i czwarty największy wzrost w rynku). Również kolejna marka koncernu – FENDT – sprzedaje się o wiele lepiej niż przed rokiem. Marka odnotowała największy procentowy wzrost sprzedaży ze wszystkich graczy (+178%, + 32 szt.).

Więcej sprzedanych traktorów odnotowuje również Farmtrac. To piąta marka o największej sprzedaży ilościowej po pierwszym kwartale (+42 szt. +86%).

Niemiecki Claas sprzedał w okresie styczeń-marzec ponad 41% ciągników więcej niż przed rokiem. Na plusie jest również marka Steyr (+27%).

*za każdym razem, kiedy w materiale pojawia się informacja o sprzedaży traktorów, należy ją rozumieć jako sprzedaż mierzoną liczbą rejestracji.

Poprzedni post

Zobaczcie jak dilerzy ciągnikowi dbają o Wasze bezpieczeństwo.

Następny post

Koronawirus a sprzedaż ciągników rolniczych w kwietniu.

Autor

Michał Kowalski

Michał Kowalski

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *